Wraz z czterema osobami z mojej klasy (2c) tj. Julitą Szczęsną, Niną Gostyńską, Kacprem Laurentowskim oraz Mateuszem Rackim wzięliśmy udział w Social Innovation Camp. Mogliśmy wziąć w nim udział dzięki Pani Renacie Miszczuk ze względu na nasze lekcje z podstaw przedsiębiorczości.
Social Innovation Camp, konkurs organizowany przez Nationale Nederlanden oraz Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Jest on dla uczniów szkół ponadpodstawowych, którego celem jest dostarczenie jak najlepszych rozwiązań na zadany problem biznesowy lub społeczny.
Przed rozpoczęciem pracy uczestniczyliśmy w warsztatach Design Thinking. Następnie zostaliśmy przydzieleni do grup i rozpoczęliśmy współpracę pod okiem mentora. Byliśmy w oddzielnych grupach 10-osobowych z uczniami, z innych liceów. Przeważały osoby z północnej i zachodniej części Polski. Co za tym idzie? W grupach pracowaliśmy z osobami wcześniej nam nieznanymi, czas na zadania był ograniczony, więc nie mieliśmy możliwości dobrze się poznać. Wszystkim udało się sprostać zadaniu dzięki sympatycznym i pomocnym mentorom oraz świadomości, że łączy nas w tym momencie ten sam cel. Po dopracowaniu pomysłu grupy, należało zaprezentować go pozostałym grupom i jury. Po skończonej prezentacji jury zadawało pytania. Grupie (pod nazwą Madryt), w której ja pracowałam udało się zająć 2 miejsce na 8 grup.
Było to ciekawe i nowe doświadczenie. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy wziąć w tym udział.